Sälj och marknad | 1 timme och 28 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Få en överblick över de bästa strategierna för Key Account Manager och lär dig hur du kan använda dem för att öka din lönsamhet och stärka dina relationer med kunderna. Börja din online utbildning idag!
I den här utbildningen lär du dig att verka framgångsrikt som Key Account Manager. Utbildningen är inte bara en yrkesutbildning i operativt arbete utan ger kunskaper om livet som KAM, ger svar på de frågor som KAM brottas med och hur KAM ska verka för att utveckla sig själv och sina affärsmöjligheter.
Utbildningen går igenom hur en Key Account Manager bör agera och vad denna måste lära sig under hela sin karriär, behandlar i detalj arbetsmetoder, kunskapsbehov och insikter från dag ett som nyanställd och fortsätter med att förtydliga hur den lite mer erfarna Key Account Managern ska verka och hur en mycket erfaren KAM bör agera och lära sig för att bli mer framgångsrik.
Utbildningen passar därmed Key Account Managers med olika erfarenhet och fungerar både som grundkurs och fördjupningskurs oavsett antal år i branschen.
Relevanta nyckelord:KAM, Försäljning, Nyckelkunder, Kundrelationer, Försäljningsstrategi, Affärsutveckling, CRM, Kundservice
Uppdaterad/Granskad: 2021-11-19
Utbildare Björn Strid presenterar kursens innehåll och upplägg.
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)Björn inleder med en genomgång om hur KAM förhåller sig till övrig säljorganisation.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 14 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet berör målet med rollen som KAM. Du får lära dig hur många kundmöten en KAM kan förväntas hinna med och om den stora mängd förberedelser dessa möten ofta kräver.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet behandlar olika faser som ditt företag och dina kunder kan befinna sig i.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet behandlar hur en KAM får en bra start på sin första arbetsvecka, syftandes till att KAM-arbetet på sikt ska fungera effektivt.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet går igenom hur arbetet med att börja överlämna kunder bör se ut.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet berör hur en KAM börjar genomföra sina första egna kundmöten och hur KAM drar nytta av erfarenheter från tidigare sambesök. Du får lära dig hur du kan förbereda ditt KAM-möte och hur du gör för att få styrfart i att stärka kundrelationen och lära känna kundens behov.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Björn utbildar om hur du ska arbeta när introduktionen som ny KAM är över.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 10 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet behandlar de frågeställningar, insikter och krav som utgör KAM:s vardag när KAM arbetat ännu en tid på det nya företaget.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet handlar om vikten av att träffa kunder som innebär långa resvägar. Björn framhåller betydelsen av att utbilda sig inom de delar som KAM ännu inte har lärt sig och om att komma igång och driva sina egna affärer på allvar.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Björn tar upp vad KAM kan förvänta sig av sitt arbete efter ett halvår på företaget.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet berör vad du ska ha lärt dig internt och externt hos kund kring ditt arbete. Björn lär dig hur du ska förhålla dig till det egna företagets begränsningar och till konkurrensen på marknaden.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Björn lär dig att hantera de utmaningar som du står inför när du har varit verksam i två år. Delmomentet betonar hur viktigt det är att arbeta smartare för att öka omsättningen.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Delmomentet fokuserar på att utveckla och definiera KAM-rollen tydligare för att öka motivation och antal affärer.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
I delmomentet berörs frågeställningar kring KAM:s arbete om säljaren slutar att utvecklas och inte genomför de affärer som är önskvärt. Björn tipsar om vad det då finns för möjligheter och hur KAM:s roll kan fortsätta utvecklas.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Björn delar med sig av sina framgångsrika erfarenheter som KAM och ger dig råd på vägen för att lyckas bättre i rollen.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
Björn summerar kursen.
Utbildare: Björn Strid
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 1 timme och 28 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Strid & Co är ett utbildningsföretag grundat av Björn Strid som är en av Sveriges genom tiderna bästa fältsäljare och KAM-säljare. Utbildningsföretaget fokuserar på värdeskapande relationsskapande försäljning som är lönsam. Hjärtat är i centrum och viljan att göra kundens verksamhet bättre genomsyrar alla utbildningar. Strid & Co är ofta underleverantör av utbildning när landets mer välrenommerade utbildningsföretag arrangerar säljutbildningar.
Björn Strid är säljcoach och ICC-certifierad coach och mannen som sprängt fler säljrekord än som finns. På de flesta arbetsplatser som Björn har jobbat på har företaget tvingats skapa fler säljrekord då han redan har slagit alla rekord. Som ungdom sprängde han alla gränser för hur mycket som gick att sälja inom Hemglass med över 140 000 avslut.
Idag är han en legend som Hemglass ständigt återkommer till. Björn har därefter arbetat som KAM och flera gånger femfaldigat omsättningen för riktigt stora bolag, ibland själv, ibland i små team med andra. En liten del av Björns säljtrackrecord:
• Swiss Post – Björn sålde för 400 % mer än snittsäljaren och det med en högre marginal
• TNT – Björn drog in 150 nya logistikkunder på två år med hög marginal och blev bäst av samtliga 100 internationella postsäljare i Europa
Björn klär av rädslor kring försäljning och lär seniora säljare att på djupet förstå hur de kan skapa värde för kunden. Han är bekymrad över hur dåliga säljare det finns i vårt land och förtvivlad över kvaliteten på de flesta säljutbildningar som finns. Han är genuint rädd för hur svenska bolag framöver ska kunna klara sin existens och få ut sina erbjudanden. Därför har han valt att höja ribban och försöker aktivt göra Sverige lite vassare genom betydligt bättre säljutbildningar.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen KAM - Key Account Manager har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen KAM - Key Account Manager och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen KAM - Key Account Manager måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen KAM - Key Account Manager måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in