Marknadsföring - Att hitta och upphandla byråpartner

Marknadsföring - Att hitta och upphandla byråpartner

Sälj och marknad | 45 minuter

Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Upptäck viktiga faktorer och lär dig hur du hittar och upphandlar en byråpartner inom marknadsförning med denna utbildning Online.

Hur ska ni finna en byråpartner som kan komplettera era egna resurser, som förstår vad ni behöver och som matchar er kultur på ett självklart sätt? Den här utbildningen kommer att ge er smarta guider om hur ni skapar en optimal byråstruktur, en checklista med steg för steg kring hur en upphandling går till och tips på hur betalningsmodeller och avtal kan se ut för att ni ska få ett så bra samarbete som möjligt.

Utbildningen vänder sig både till organisationer inom offentlig och ideell sektor samt företag inom det kommersiella näringslivet.

Relevanta nyckelord:Upphandlingsprocess, Byråsökning, Urval, Pitch, Förhandling, Kontraktsskrivning, Samarbetsavtal, Kravspecifikation

Uppdaterad/Granskad: 2024-05-06

Innehåll

  • Del 1 - Byråstruktur
  • Byråtyper
  • Byråkarta
  • Samverkan mellan byråer
  • Del 2 - Att välja och upphandla
  • Processen
  • Del 3 - Kostnader och avtal
  • Vad påverkar ersättningsnivåer
  • Prislistor
  • Avtal

Delmoment

0. Introduktion till kursen Marknadsföring - Att hitta och upphandla byråpartner

Utbildare Gunilla Bergh presenterar kursens innehåll och upplägg. Under kursmaterial finner du utbildarens presentation.

Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 45 minuter)

1. Byråstruktur

I  delmomentet fokuserar Gunilla på hur du får en bra byråstruktur som kompletterar dina interna resurser och hur du kan få byråerna att samarbeta på ett bra sätt.

Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 13 minuter (Utbildningens totala längd: 45 minuter)

2. Att hitta, välja och upphandla

I delmomentet lär du dig hur du leder en riktigt bra upphandlingsprocess för att du ska hitta den absolut bästa byråpartnern. Du får även en checklista med de viktigaste frågorna som hjälper dig att välja rätt.

Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 17 minuter (Utbildningens totala längd: 45 minuter)

3. Kostnader och avtalProva!

I delmomentet går Gunilla igenom vad som påverkar byråernas ersättningsnivåer och hur du kan säkerställa att du betalar rätt pris för deras arbete. Du får olika exempel på debiteringsprinciper som ger förutsägbarhet i kostnadsnivåer och smarta checklistor på vad prislistor kan innehålla. Gunilla går även igenom vad ett avtal behöver innehålla för att du ska få ett så smidigt samarbete som möjligt i vardagen.

Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 45 minuter)

4. Summering av kursen

I det avslutande delmomentet summerar utbildaren kursen.

Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 45 minuter)

Kursmaterial

För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.


Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Marknadsföring - Att hitta och upphandla byråpartner och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Marknadsföring - Att hitta och upphandla byråpartner måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Marknadsföring - Att hitta och upphandla byråpartner 1073 1 1940

Kontakt